Підписатися на RSS

Наша гордість

Компаніївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

… І кожний день як творчий пошук

В Компаніївці є місцина,

Де в берізках стоїть будинок,

Тут дитяча сім’я привітна -

Це моя школа рідна.

З «Пісні про школу»

«Сила педагогічного колективу, - підкреслював В.О.Сухомлинський, - в колективній думці, в обговоренні, у народженні і втіленні задумів». Якщо всі складові частини приведені у взаємодію – то школа живе, дихає, творить. Колектив Компаніївської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів – найчисельніший у Компаніївському районі, знаний своїми традиціями і надбаннями, мудрими вчителями і талановитими учнями, високими результатами праці і новими задумами. За його плечима – 56 золотих випусків, попереду – цікава праця, вирішення нових проблем, пошук шляхів до серця кожної дитини.

/Files/images/image001.jpg

Як до невичерпного джерела мудрості звертаються педагоги до ідей В.О.Сухомлинського. Глибоке знання його педагогічної спадщини дозволяє їм підняти на більш високий рівень процес навчання і виховання. А допомагає колективу однодумців девіз, який педагоги обрали собі за орієнтир «Все краще в колективі – кожному, все краще від кожного – колективу».

Історична довідка

- 1889 р. - в Компаніївці і Комишуватій відкриваються 2 церковно-приходські школи. У першій навчалося 35 хлопчиків і 13 дівчаток, а в другій - 60 хлопчиків і 18 дівчаток. У церковно-приходській школі вивчали російську і слов'янську мови, арифметику, правопис, Закон Божий. Навчання тривало 3 роки.

Першим вчителем у Компаніївці був О.Корж, далі навчав дяк Сава Кедровський, у 1906-1907 р.р. - Григорій Бердников;

- 1910 р.- Комишуватська двокласна земська школа розміщувалася у хаті Крикуна Софрона (тепер це вулиця Набережна);

/Files/images/image003.png

- 1912 р. - збудована Комишуватська земська шестирічна школа, де зараз знаходиться Компаніївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів;

- 1914-1941 р.р. - існувала Компаніївська середня школа (з семирічної реорганізована в десятирічну). Під час Великої Вітчизняної війни школа була зруйнувана, та після війни відбудована школа відновила свою роботу.

Перший післявоєнний випуск був у 1946 році. Тогочасним директором школи стала учасниця війни, кавалер багатьох бойових нагород Кравченко О.С.

- 1956 р.- школа розміщується у новозбудованому двоповерховому приміщенні, а коли воно стало замалим – добудували новий корпус у 1987році, з’єднавши все теплими переходами в один комплекс.

/Files/images/image005.jpg

Із стін нашої школи вийшли випускники, які стали гордістю України. Це відомий український письменник Віктор Близнець, який до останнього підтримував зв'язки зі школою; брати Кононенки (старший - Олексій - поет-пісняр, Віктор - художник, до речі, оформлює братові книжки, Сергій - прес-аташе в Грузії); актори Вікторія Білан та Віктор Алдошин; поет Антоніна Царук. Багато випускників школи обрали педагогіку своєю спеціальністю, а 20 вчителів школи - її ж випускники. Більшість шкіл використовують однакові навчальні програми, підручники, збірники завдань. Але завжди серед них вирізняються особливі: зі своїм внутрішнім світом, своїми традиціями, ідеями, неповторним обличчям – педагогічним і дитячим колективами. Такою і є Компаніївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів. Результативність навчально-виховного процесу залежить не стільки від сумлінності та майстерності окремого педагога, скільки від організованості й злагодженості всього педагогічного колективу, цілеспрямованості, зібраності, зосередженості на вирішенні основних завдань, правильного розподілу часу. Сучасна школа – це складна соціально-педагогічна система, яка покликана формувати особистість, орієнтовану на досягнення успіху в різних сферах діяльності.

/Files/images/image007.jpg

/Files/images/image009.jpg

/Files/images/image008.jpg

Сучасність ставить вимогу, що в умовах ринкових відносин самореалізуватися можуть люди здібні, талановиті, ділові, працьовиті, професійно компетентні, які вміють швидко адаптуватися до мінливих умов, здатні до ризику, самостійного вибору сфер діяльності, прийняття оптимальних рішень і саморегуляції поведінки. Компаніївська загальноосвітня школа І-Ш ступенів – це навчально-виховний заклад, який будує свою стратегію на таких засадах:

1. Учні:

– не можуть існувати без успіхів, які, незалежно від їх характеру, сприяють життєвому самоствердженню

– відповідальні за свій успіх у житті

– розуміють, що успіх можливий лише в результаті наполегливої праці

– виявляють вміння правильно обирати лінію поведінки, оцінюючи ситуацію

– уміють самі реалізувати свій вибір.

2. Педагогічні працівники :

- позбавлені консерватизму, формують свій досвід на підставі нової філософії освіти ХХІ століття

- володіють умінням проектувального та продуктивного типу, заснованих на загальних заходах дидактичного менеджменту

- активно застосовують перспективні інноваційні технології під час організації навчально-виховного процесу

- постійно та самостійно піклуються про підвищення загальної методологічної, професійної, організаційної культури

- сприяють, полегшують, допомагають учню в його особистій діяльності

- володіють мистецтвом комунікативності.

3. Батьки учнів:

– активні учасники навчально-виховного процесу, з ними учні узгоджують вибір траєкторії особистого розвитку в освітньому середовищі

– формують разом з педагогами ціннісний потенціал учня – усвідомлення важливості учня – усвідомлення важливості родини у своєму житті, шанобливе ставлення до жінки, молодших і старших за себе людей, сприйняття людського життя як найголовнішої цінності.

Пріоритетними напрямами діяльності у сфері освіти є інтеграція української освіти в загальноєвропейський та світовий освітній простір, рівний доступ до якісної освіти, духовна зорієнтованість та демократизація освіти.

Школа покликана у своїй діяльності враховувати реальні знання потенційних можливостей учнів, прогнозувати потреби та індивідуальні моделі розвитку особистості. Особлива увага приділяється формуванню у вихованців національної свідомості, достатньої життєвої компетентності, правової та політичної культури, поваги до національних і загальнолюдських цінностей, оновлення змісту освіти, впровадження сучасних засобів діагностики якості знань, створення базових та спеціалізованих комп’ютерних програм, забезпечення доступу до мережі Інтернет.

Якісний склад випускників

Компаніївської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів

Навчальний рік

К-сть випускників 11 класів

Нагородження

К-сть випускників 9 класів

К-сть свідоцтв з відзна-

кою

Золота медаль

Срібна медаль

Грамота за вивчення окремих

предметів

2000-2001

73

9

7

52

3

2001-2002

75

10

4

7

79

9

2002-2003

52

6

1

6

65

10

2003-2004

72

11

1

73

10

2004-2005

55

9

1

1

72

10

2005-2006

63

9

4

3

59

4

2006-2007

59

11

2

8

61

6

2007-2008

38

4

1

63

10

2008-2009

53

-

5

38

5

2009-2010

36

3

2

54

2

2010-2011

33

7

1

44

4

2011-2012

28

2

-

1

44

6

2012-2013

28

7

1

-

45

4

Участь у Міжнародному конкурсі з української мови

імені Петра Яцика

навчальний рік

І етап

ІІ етап

переможці

ІІІ етап

переможці

2010-2011

173

29

12

3

-

2011-2012

164

33

12

1

1

2012-2013

124

36

13

4

-

Участь у Міжнародному мовно-літературному

конкурсі імені Т.Г. Шевченка

навчальний рік

І етап

ІІ етап

переможці

ІІІ етап

переможці

2010-2011

48

13

6

1

1

2011-2012

52

22

11

2

1

2012-2013

39

16

9

3

1

Результати участі учнів школи

у Всеукраїнських учнівських олімпіадах

з базових дисциплін

Навчальний рік

Підсумки етапів олімпіад (переможці)

Учні-переможці

ІІІ етапу,

вчителі

районний

регіональний

обласний

2001-2002

53

2

Цирфа Ю.- укрмова та

л-ра (Бойко Л.М.)

Бойко С.-історія (Бородай Т.І.)

2002-2003

71

32

2

Письменна В –матем.

(Галат А.В.)

Цирфа Ю.-укрмова та

л-ра (Бойко Л.М.)

2003-2004

69

34

4

Письменна В –історія

(Лещенко Л.В.)

Цирфа Ю.- історія (Бородай Т.І.)

Безкровна Г.-біологія (Бойко М.С.)

Болюк В.- трудове (Чура М.П.)

2004-2005

67

Не проводилися

2

Письменна В –право (Бородай Т.І.)

Романов А. – трудове (Чура М.П.)

2005-2006

68

32

2

Письменна В –історія (Лещенко Л.В.)

Абрамов О. – трудове (Чура М.П.)

2006-2007

67

14

2007-2008

64

відмінено

2

Артеменко О. –право (Бородай Т.І.)

Конаєв В. – трудове (Скрипнік Г.З.)

2008-2009

60

2

Дахно Є. –історія (Лещенко Л.В.)

Гасленко В. – трудове (Скрипнік Г.З.)

2009-2010

38

2

Чорний Д-математика

(Хоменко В.І.)

Чорний Д.-економіка (Мец І.М.)

2010-2011

39

1

Савенко А.-біологія ІІ (Нарівна Л.М.)

2011-2012

57

4

Карчукас С. – історія ІІІ місце, (Лещенко Л.В.)

Шкарпінська Д. – укрмова та л-ра

ІІ місце

(Мараховська Т.М.)

Снєсарь А. –математ. ІІ місце

(Галат А.В.) Герасименко В. – математика ІІІмісце

(Хоменко В.І.)

2012-2013

63

7

Нога Ю – укрмова та л-ра ІІ місце

(Гиря Т.В.)

Гнатюк Ю. – укрмова і л-ра ІІІ місце (Мараховська Т.М.)

Петриняк Д. – трудове навчання

ІІ місце

(Скрипнік Г.З.)

Гаманенко В. – трудове навчання

ІІІ місце

(Скрипнік Г.З.)

Снєсарь А. – математика ІІ місце (Галат А.В.)

Мунтян І. – географія ІІІ місце (Мец І.М.)

Осніговська Т. – російська мова і література, ІІІ місце (Єсакова Н.С.)

Якісний склад педколективу (станом на 01.09.2013 р.)

«Спеціаліст вищої категорії» - 27 вчителів;

«Спеціаліст І категорії» - 3 вчителі;

«Спеціаліст II категорії» - 5 вчителів;

«Спеціаліст» - 2 вчителі.

Мають звання:

- „Учитель-методист" - 4 вчителі

(Недлінська В.А. - вчитель української мови та літератури,

Нарівна Л.М. – вчитель біології,

Хоменко В.І. – вчитель математики,

Лещенко Л.В. - вчитель історії);

- „Старший учитель" – 14 учителів

( Єсакова Н.С. - вчитель світової літератури, Маліновська С.М. - вчитель хімії, Прокопчук О.В. - вчитель фізики, Донець Г.В., Великород Л.І., Болгарова М.М., Ситнік Н.П., Миронченко В.П. - вчителі початкових класів, Бойко Н.Б. – вчитель німецької мови, Орленко С.В. – вчитель англійської мови, Галат А.В. – вчитель математики, Безугла Л.Г. – вчитель музики, Гиря Т.В. – учитель української мови та літератури );

- „Заслужений вчитель України" – 2 учителі

(Лещенко Л.В. – учитель історії

Хоменко В.І.- учитель математики);

- „Відмінник освіти України" - 11.

Конкурс „Учитель року" сприяє виявленню та підтримці творчо працюючих педагогів, підвищенню їх професійної майстерності, популяризації оригінальних педагогічних ідей. Проводяться шкільні етапи конкурсу „Учитель року". А переможцями районного етапу конкурсу „Учитель року" та лауреатами обласного етапу стали вчителі школи:

- у 2011 році – Мірхайдарова О.Г. - вчитель світової літератури;

- у 2013 році – Безкровна І.М. - вчитель інформатики.

Здобули перемоги у професійних конкурсах: Кондрашова О.І. – ІІ місце на обласній олімпіаді «Обдарований педагог – обдаровані діти», переможець районного конкурсу на кращу модель методичної роботи; Полтавець С.В. – переможець ІІІ етапу конкурсу та лауреат ІV етапу Всеукраїнського конкурсу «Живи, книго!». Усвідомлюючи особливу місію сільської школи в соціокультурному, духовному житті українського народу, колектив Компаніївської ЗШ І-Ш ступенів прагне, щоб за змістом і умовами роботи не було освітянських околиць, віддалених і неперспективних шкіл, а робота була не ефектною, а ефективною. І це дає свої результати: за 2000-2013 роки випущено 88 золотих медалісти , 22 срібних медалістів, видано 83 свідоцтва з відзнакою, переможцями ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з предметів стали 757 учнів школи, ІІІ етапу – 31 учень. Учні школи – переможці районних, обласних конкурсів, Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, конкурсу творчих робіт епістолярного жанру, конкурсів «В історії немає помилок», конкурсу знавців рідної мови імені Петра Яцика, мовно-літературного конкурсу імені Т.Г.Шевченка, конкурсів творчих робіт «Легенди рідного краю», «Людина і ліс»(обласний рівень), «Податки очима дітей» (обласний рівень), «Найкращий відгук на сучасну українську прозу», «Найкращий читач року», «Україна вишивана», «Галерея кімнатних рослин», «Новорічний сувенір», «Птах року», «Годівничка», «Космічні фантазії», «Юннатівський зеленбуд», «Герою-рятівнику присвячується», конкурсів «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Патріот», «Русский медвежонок», «Гринвіч». Кращі роботи представлені на шкільних виставках, створені папки “Творчі роботи учнів школи”, “Проба пера”, рукописний журнал “Передзвін”, творчі доробки школярів друкувалися на сторінках газети “Степовий край”, поетичні твори юних дарувань увійшли до збірки «Зерна майбутнього», виданої обласною бібліотекою ім. В.Бойченка, продовжено випуск шкільних поетичних збірок «Коли в душі народжується слово…», «Мовні перлинки», «Байкарик». Матеріально-технічна база Компаніївської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів включає будівлі, які відповідають санітарно-технічним нормам і правилам. Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається із 30 навчальних кабінетів, 2 спортивних залів, бібліотеки, 2 комп'ютерних кабінетів, їдальні, медичного пункту, методичного кабінету, музею, актової зали, спортивного майданчика. Всі навчальні кабінети обладнані відповідними меблями, наочними посібниками, приладами, роздатковим матеріалом. Для учнів 5-11 класів постійно діє кабінетна система.

/Files/images/image013.jpg

/Files/images/image014.jpg

/Files/images/image015.jpg

/Files/images/image016.jpg

В школі є їдальня, розрахована на 120 посадкових місць. Шкільна бібліотека знаходиться в спеціально обладнаному приміщенні з кімнатою для навчальної літератури, абонементом, читальним залом. Книжковий фонд бібліотеки укомплектований навчальною, педагогічно-методичною, науково-популярною і довідковою літературою.

/Files/images/image021.jpg

/Files/images/image022.jpg

Школа – джерело живого слова і творчої думки. Вони настільки багаті і невичерпні, що дають учням постійно вдосконалюватись і досягати значних висот.

2012-2013 н.р. став зоряним для педагогічного колективу школи:

63 переможці ІІ етапу та 7 переможців ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін:

Нога Ю – укрмова та л-ра ІІ місце (Гиря Т.В.)

Гнатюк Ю. – укрмова і л-ра ІІІ місце (Мараховська Т.М.)

Петриняк Д. – трудове навчання ІІ місце (Скрипнік Г.З.)

Гаманенко В. – трудове навчання ІІІ місце (Скрипнік Г.З.)

Снєсарь А. – математика ІІ місце (Галат А.В.)

Мунтян І. – географія ІІІ місце (Мец І.М.)

Осніговська Т. – російська мова і література ІІІ місце (Єсакова Н.С.)

Переможцем ІІІ етапу мовно-літературного конкурсу імені Т.Г.Шевченка стала Хвалько Юлія, переможцем ІІ та ІІІ етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН стала Нога Юлія (10-А клас, учитель Гиря Т.В.), переможцем (ІІ місце) регіонального конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу» стала Калінчук Неля (5-А клас, учитель Гиря Т.В.)

/Files/images/image026.jpg

/Files/images/image025.jpg

З метою активізації роботи щодо запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму з ініціативи начальника Компаніївського районного відділу ДАІ Короля Ю.Г., створений у Компаніївській загальноосвітній школі І-Ш ступенів у 1998 році загін юних інспекторів дорожнього руху «ДАІ-КЛАС». Керівниками загону ЮІР стали Заслужений учитель України, учитель історії Лещенко Л.В. та музичний керівник Зразкового ВІА «Барви», учитель вищої кваліфікаційної категорії Ткаченко А.І. У 2000р. команда ЮІР «ДАІ-КЛАС» здобула на Всеукраїнських змаганнях свою першу перемогу. Ось уже четверте покоління юірівців Компаніївської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів не випускають із рук перемоги не тільки у районних, обласних, Всеукраїнських зльотах ЮІР, а у 2008р. та 2013 р. загін ЮІР «ДАІ-КЛАС-3» став переможцем Міждержавного фестивалю загонів ЮІР серед країн СНД.

/Files/images/image029.jpg

Змінюються покоління, змінюються керівники (Лещенко Л.В., Мірхайдарова О.Г. Драгоненко В.С., Мараховська Т.М.), але залишається незмінним одне – високий рівень підготовки та бажання дітей дбати про безпеку на дорогах. Залучення учнів до проведення заходів щодо запобігання пожежам, організації їх гасіння – було основною метою створення у школі загону ДЮПР – щорічного переможця районних, призера регіональних та обласних фестивалів. Команда юних пожежних – «Бригада-01» у 2003 році здобула перемогу на Всеукраїнському зльоті команд ДЮР у м. Євпаторія, а їхні послідовники, команда «Пілігрими», стала лауреатом Всеукраїнського зльоту ДЮПР у 2009 році (м. Бердянськ). Послідовники цих команд, молода команда «ВІВА МНС», яка вперше виступила у 2012 році стала переможцем у районних змаганнях, четвертою – на обласному фестивалі ДЮП.( керівник Маслюкова І.Л.)

/Files/images/image031.jpg

Школа має Гімн, Герб, а школярі – свій Парламент, Президента, Кабінет Міністрів.

/Files/images/image035.jpg

Справжньою родзинкою школи є її музей, експонати якого розповідають про заснування школи, її функціонування в різні періоди, ведуть стежинами доль випускників, що прославили рідний край: Віктор Близнець, брати Кононенки, Юрій Косін, Антоніна Царук, Віктор Алдошин, Вікторія Білан… Саме в музеї можна побачити шкільні раритети: навчальні посібники, письмове приладдя, учнівська, піонерська та комсомольська форма, значки, портфелі, зразки документів минулих років.

/Files/images/image037.jpg

/Files/images/image038.jpg

/Files/images/image039.jpg

Велика увага приділяється формуванню свідомого громадянина, патріота. Цьому сприяє система виховних заходів: година спілкування „ „Бабин Яр – трагедія народу України", години спілкування „Українське козацтво – наша гордість і слава", „Соборність України: погляд історії", засідання інформаційної студії «Хочемо знати більше» «Україна від козацьких часів до сьогодення», «Я – держава – суспільство», книжкова виставка „Моя країна - Україна".

Велику роль у розвитку всебічно-розвиненої особистості відіграють заходи по родинно-сімейному вихованню. Проводяться вони спільно з батьками. Це родинне свято „Тільки родина, як зірка єдина, твій оберіг і надійний причал» ярмарок причал», година спілкування „Свято матері", свято 8 березня «Милі матусі, любі бабусі", засідання батьківського університету для батьків учнів початкової школи «Естетичне виховання молодших школярів», для батьків учнів основної школи «Родинні конфлікти», для батьків учнів старшої ланки «Соціальне зло: алкоголь, нікотин, наркотики» дитячі ранки до свят, бесіди, диспути - формують у дітей моральні цінності з позиції добра, сприяють розумінню пріоритету виховання дітей в сім'ї, важливості ролі сім'ї у житті суспільства, створюють сприятливі умови для трудового виховання в сім'ї. Формуючи основи естетичної культури, розвиваючи моральні почуття в школі проводяться бесіди, вікторини, диспути, анкетування, моральні проповіді – зустрічі з настоятелем Святопокровської церкви отцем Ігорем.

Учні школи - учасники волонтерського руху. В рамках проведення акції «Зірка пам`яті» учні школи під керівництвом класних керівників відвідують домівки ветеранів, надають допомогу по господарству та вітають їх зі святами.

Працює клуб зустрічей з цікавими людьми. Учні зустрічаються з лікарями ЦРЛ – лікарем - психотерапевтом Куркою М.І., лікарем – гінекологом Цирфою Л.І., старшим прокурором Компаніївського районну Клочок Н.В., старшим лейтенантом міліції Бандурко В.В., з «дітьми» війни Письменним А.О., Мельниковим М.Я., представником обласного центру соціальної служби для сім`ї та молоді Стебою С.А. Формуванню ціннісної моральної особистості сприяють вечори: присвячений Дню людей похилого віку, „Захист Вітчизни – обов’язок громадянина", „На крилах любові»", години спілкування «Загальнолюдські цінності: осмислення вічних істин».

Система роботи з військово-патріотичного виховання включає проведення таких заходів: уроки пам'яті, участь в мітингах, вахті пам'яті до Дня Перемоги, години спілкування, зустріч з ветеранами Великої Вітчизняної війни, інформаційний вісник «Антологія пам`яті», усний журнал День захисника Вітчизни.

Велика увага приділяється розвитку фізичних здібностей учнів. Про це свідчать перемоги у районних спортивних змаганнях з футболу на приз клубу «Шкіряний м’яч», легкої атлетики, баскетболу, настільного тенісу, участь у обласному спортивно – масовому заході «Олімпійське лелеченя». Команди школи готує Чернов М.М., Драгоненко В.С. - вчителі фізкультури. У школі працюють секції з волейболу, баскетболу, таекван-до, футболу.

Утвердженню здорового способу життя, формуванню вмінь правильно поводитись в критичних життєвих ситуаціях, надавати необхідну допомогу собі та оточуючим сприяє робота лідерів учнівського парламенту. Вчителі проводять бесіди, диспути, усні журнали на протиалкогольну та антинаркотичну тематику, зустрічі з лікарями ЦРЛ (година спілкування „Бути здоровим – це модно", „Твоє життя – твій вибір", „Хвороби сучасної цивілізації", інформаційні вісники «Молодь обирає здоров`я» , круглий стіл „Пластиковий посуд – за і проти", моніторинг «ВІЛ/СНІД», книжково – ілюстративна виставка «Рецепти здоров`я». Традиційними стали в школі вечори: «Посвяти в старшокласники, вогник „Уклін тобі, учителю, доземний», „Осіння мозаїка", вечір зустрічі випускників «І дорожчої на світі більше зустрічі нема», „Міс школи", „Наші зможуть", «Учень року» предметні тижні, декади. В школі створено нову команду юних лісників «Зелена планета», яка стала переможцем в обласному зльоті команд юних лісників, у 2012-2013 навчальному році ІІ місце на Всеукраїнському зльоті шкільних лісництв виборола учениця Артем’єва Марина у захисті науково-дослідницьких робіт.

/Files/images/image041.jpg

/Files/images/image043.jpg

Юні екологи зайняли ІІ місце на обласному конкурсі екологічних агітбригад.

Вже дванадцять років в школі діє учнівський Парламент на чолі з президентом Бойко Я. та віце-президентами Колтуновим О. і Медяник А. В парламенті є шість міністерств, які тримають під контролем культуру і дозвілля, дисципліну і порядок, навчання і спорт, волонтерський рух та інші напрями учнівського самоврядування. Учнівський парламент, керуючись «Положенням про учнівське самоврядування», спланував роботу кожного міністерства. Учні приймають участь у проведенні «Тижнів знань Правил дорожнього руху», «Пожежної безпеки»; у проведенні тематичних вечорів та вечорів відпочинку; організовують спортивні естафети, змагання з волейболу, баскетболу між учнівськими колективами. Приймають активну участь у проведенні акції «Зірка пам’яті». Щомісяця прес-центр учнівського парламенту на чолі з Колтуновим Олександром випускає газету «ХХІ століття», в якій висвітлює життя учнівської молоді школи. Виховна робота в школі є цілісною системою, яка забезпечує виховання всебічно розвиненої особистості, здатної до вирішення життєвих проблем, готової до самооцінки та самовиховання. Одним із пріоритетних напрямків виховної роботи є сприяння творчому розвитку особистості: цьому сприяє оптимально побудований навчально-виховний процес.

Дванадцятий рік у школі проводиться конкурс «Учень року» - найпрестижніший учнівський конкурс, який щорічно заохочує школярів до активної участі в навчальній і виховній діяльності і забезпечує прояв особистих творчих здібностей учнів. Перемогу здобувають у номінаціях: «Кращий у навчанні», «Юний науковець», «Активіст року», «Літератор року», «Спортсмен року», «Талант року».Традиційно його ведучими є вчителі – випускники школи. Переможцям конкурсу вручається пам’ятна стрічка, грошова премія. Ведеться літопис конкурсу. Цей захід був новим в роботі школи, та за 12 років існування став доброю традицією. Ця праця достойно оцінена на Всеукраїнському конкурсі «Цікава школа», де в номінації «Найоригінальніший навчальний заклад» школа виборола ІІ місце в Україні. Діти – це правда про дорослих, які їх виховують, а педагогічний колектив – це правда про директора, який його очолює. Людмила Михайлівна Нарівна – одна з тих жінок, яких не можна не помітити, а, один раз побачивши, - не можна не запам’ятати. Тільки жінці притаманне вміння перетворювати своє робоче місце- підпорядкований заклад- у мальовничий дім з відбитком смаків та уподобань господині, адже кожний шкільний куточок має неповторний естетичний вигляд.

/Files/images/image045.jpg

педагогічний колектив школи працює над науково-методичною проблемою «Реалізація інноваційного змісту освіти через професійну майстерність та творчість вчителя до забезпечення особистісного розвитку учнів та формування їх загальної культури», втілюючи в життя твердження В.О. Сухомлинського, що «нова школа ставить за головну мету збудити, дати виявитися самостійним творчим силам як вчителя, так і учня». Теза В.О.Сухомлинського про те, що найкраща, найточніша методика дієва лише тоді, коли жива індивідуальність педагога, коли в загальне він вносить щось своє глибоко продумане, повністю стосується педагогічної діяльності вчителів Компаніївської ЗШ І-ІІІ ступенів. І їм це вдається, бо вірять в талант і сили кожного вихованця.

/Files/images/image048.gif

Міжшкільний навчально-виробничий комбінат.

/Files/images/DSCF00151.jpg

Сучасна українська система освіти знаходиться в процесі переосмислення головних завдань, які стоять перед школою. Все більш чітким стає розуміння і науковців, і педагогів-практиків, що головна мета середньої освіти – не просто дати молодій людині набір знань, а підготувати до життя в надзвичайно складних умовах сучасного світу –в умовах конкуренції, економічних криз та глобальної інформатизації. Проте, відповідаючи на виклики сьогодення, ми повинні опиратись на той багатий досвід, який уже був набутий педагогами ХХ століття, і показав беззаперечні позитивні результати. Зокрема, не можна оминути досвід трудової професійної підготовки старшокласників на базі таких унікальних навчальних закладів, як міжшкільні навчально-виробничі комбінати. Сконцентровані в них матеріально-технічні, кадрові ресурси давали можливість випускникам шкіл не тільки бути підготовленими до трудової діяльності, але й знайомили їх із виробництвом, світом професій.

/Files/images/2013-09-16 10.48.02.jpg

Сьогодні МНВК виходять на новий виток своєї історії і розвитку, впроваджуючи сучасні інформаційні та педагогічні технології в навчально-виховний процес. Одним із провідних комбінатів Кіровоградської області, опорним з питань діяльності міжшкільних навчально-виробничих комбінатів при Кіровоградському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім.В.Сухомлинського є Компаніївський МНВК - навчально-виховний заклад, який здійснює професійну підготовку учнів старшої школи Компаніївського району за професіями «Водій автотранспортних засобів категорій В та С», допрофесійну - «Продавець», «Оператор комп’ютерного набору», «Секретар керівника».

/Files/images/2013-04-23 09.21.45.jpg

В основі роботи педагогічного колективу Компаніївського міжшкільного навчально-виробничого комбінату лежать педагогічні принципи, які сформулював В.О. Сухомлинський: «Трудове виховання є практичною підготовкою молодого покоління до участі в сучасному виробництві і разом з тим найважливішим елементом морального, інтелектуального і естетичного виховання… Вік від 12-13 до 16-18 – період самовизначення, становлення особистості – поглядів, переконань, нахилів, здібностей, покликання. В цей період людина повинна не тільки пізнавати світ, не тільки набувати знання практичного досвіду, навички, але й знайти себе, ствердити в активній діяльності свої творчі сили, визначити життєвий шлях». Саме тому мета діяльності закладу – забезпечити рівний доступ сільської молоді до професійної підготовки, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання і мобільності в сучасних ринкових умовах. І адміністрація, і кожен педагог розуміють, що саме виховання підлітка через працю дозволяє сформувати такі якості особистості як наполегливість, відповідальність, цілеспрямованість у будь-якій сфері діяльності. Свідченням рівня діяльності закладу став масштабний захід, який відбувся 10-11 жовтня 2013 року – засідання Координаційної ради міжшкільних навчально-виробничих комбінатів України на базі Компаніївського МНВК. Координаційна рада МНВК – орган, який працює під егідою Міністерства освіти і науки України, об’єднує представників від усіх областей та АР Крим, і метою діяльності ставить вирішення завдань в організації роботи міжшкільних навчально-виробничих комбінатів.

/Files/images/IMG_0501.jpg

Темою засідання було визначено роль МНВК в реалізації Концепції профільного навчання у старшій школі. Саме цьому були присвячені виступи науковців – представників Академії педагогічних наук України, Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка, і директорів МНВК України.

Учасників засідання привітали Дятленко Сергій Миколайович, начальник відділу нормативного забезпечення і організаційної роботи Міністерства освіти і науки України, Корецька Людмила Вікторівна, ректор Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім.. В. Сухомлинського, Олійник Алла Володимирівна, заступник директора департаменту освіти і науки молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації. У своєму виступі Дятленко С.М. наголосив, що Міністерство освіти і науки приділяє велику увагу проблемі впровадження технологічного профілю навчання старшокласників, який в повній мірі реалізовується саме на базі міжшкільних навчально-виробничих комбінатів. Завідуюча кафедрою педагогіки, психології і корекційної освіти, доктор педагогічних наук, професор Калініченко Надія Андріївна відзначила, що міжшкільні навчально-виробничі комбінати Кіровоградської області впроваджують в свою діяльність інноваційні підходи до організації трудового навчання і виховання учнів.

/Files/images/IMG_4007.jpg

Червоною ноткою через виступи науковців (Мельника О. В., заступника директора Інституту проблем виховання НАПН України, Садового М. І., проректора з наукової роботи Кіровоградського державного педагогічного університету, Кононенка С.О., завідуючого кафедрою КДПУ ім. В.Винниченка) проходила думка, що якісна технологічна освіта та професійне самовизначення мають першочергове значення в соціалізації старшокласників, їх підготовці до життя в умовах ринкової економіки. Про значення міжшкільного навчально–виробничого комбінату як центру технологічної освіти школярів Компаніївського району говорив у привітанні до учасників ради голова Компаніївської райдержадміністрації Луценко В. О. Віктор Олександрович наголосив, що місцеві органи державної влади приділяють велику увагу підтримці та розвитку закладу, адже в ньому здобувають допрофесійну та професійну освіту учні 12 загальноосвітніх шкіл району, випускники яких є потенційними робітничими кадрами для місцевих підприємств.

/Files/images/IMG_4012.jpg

Голова Координаційної ради МНВК Кіровоградської області, директор Анжела Анатоліївна Штундер презентувала учасникам засідання особливості навчально-виховного процесу Компаніївського міжшкільного навчально-виробничого комбінату. Світлі затишні кабінети та лабораторії, навчальні транспортні засоби, відповідне науково-методичне забезпечення, використання педагогами в навчально-виховному процесі новітніх інформаційно-комунікаційних технологій – ось та база, що дозволяє здійснювати професійну підготовку учнів на сучасному освітньому рівні.

Велике враження на учасників Координаційної ради справило відвідування найпотужніших підприємств нашої області – заводів «Червона зірка» та «Гідросила», на яких працюють автоматизовані та комп’ютеризовані технологічні системи, що відповідають європейським нормам. І, звичайно, справжнє захоплення викликала перлина архітектури, історії та культури Кіровоградщини – музично-драматичний театр ім. М.Кропивницького. Фінальним акордом зустрічі стали виступи талантів Компаніївщини. Учні міжшкільного навчально-виробничого комбінату вітали гостей теплими та щирими словами, а виступи команди ЮІР «ДАІ-Клас-3» Компаніївської ЗШ І-ІІІ ступенів та юних артистів – від першокласників до випускників - викликали справжню бурю оплесків та позитивних емоцій глядачів.

/Files/images/Изображение 002.jpg

Адміністрація та педагогічний колектив Компаніївського МНВК висловлюють вдячність всім, хто допоміг організувати цей значущий захід – приватним підприємцям Козакову В.. В., Гнатюку Ю. Я., Ткаченку О. І., Кондратенку А.І. Історія Компаніївського міжшкільного навчально-виробничого комбінату веде свій початок від 12 січня 1981 р. Різні періоди були в цій історії. В середині 90-х, коли економічна криза охопила всі галузі життя країни, коли в ряді районів області такі комбінати було закрито, заклад зумів знайти резерви для розвитку. Колектив МНВК на чолі з директором Штундер Анжелою Анатоліївною (очолює заклад з 1995 року) не тільки не розгубився в складних обставинах, а й наполегливо почав шукати нові форми організації роботи. Було оновлено і створено значну матеріально-технічну, дидактичну базу для навчання за професіями водія, секретаря, оператора комп’ютерного набору, що підтверджується висновками експертних комісій, які були зроблені в процесі ліцензування та акредитації закладу. Адміністрація закладу розглядає матеріальну базу закладу як засіб виховання середовищем, створеного самими працівниками і учнями. Власними силами, використовуючи позабюджетні надходження від використання 25га землі сільськогосподарського призначення та підготовки госпрозрахункової групи водіїв, колектив закладу привів в сучасний естетичний вигляд навчальні кабінети, коридори, побутові приміщення. Постійно оновлюється забезпечення кабінету інформаційно-комунікаційних технологій сучасною комп’ютерною та офісною технікою, мультимедійними засобами навчання. Залучаючи учнів, педагогічні працівники оформляють кабінети, розробляють дидактичні засоби навчання, активно використовують можливості мережі Інтернет. Належний технічний стан навчальних автомобілів підтримується завдяки зусиллям майстрів виробничого навчання. В 2013 – 2014 н.р. в Компаніївському МНВК навчається 220 учнів 10-11-х класів з 12 загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ст. району: Компаніївської, Голубієвицької, Мар’ївської, Лозуватської, Полтавської, Живанівської, Червоновершської, Петрівської, Виноградівської, Сасівської, Першотравенської, Нечаївської та 5-9-х класів Компаніївської ЗШ І-ІІ ст. Крім того, в закладі ведеться підготовка госпрозрахункової групи водіїв автотранспортних засобів категорії „В” з числа населення району та студентів Компаніївського технікуму ветеринарної медицини.

У 2013 році закінчили заклад 61 учень, отримали підготовку за професіями :

- «Водій автотранспортних засобів категорій В, С» – 46 учнів

- «Продавець» - 10 учнів

- «Секретар керівника» – 5 учнів

Навчально-виховний процес будується за кількома напрямками: професійно-теоретичне навчання, практичне навчання, навчання на автомобілях, в майстернях та лабораторіях. Однак, якою б не була матеріально-технічна база навчального закладу, вона не матиме значення без педагогічного колективу, що складається з яскравих особистостей – майстрів своєї справи, які мають не тільки теоретичну і практичну підготовку, але й люблять дітей, володіють педагогічною майстерністю, постійно підвищують свій професійний рівень.

/Files/images/5.JPG

Педагогічний колектив Компаніївського МНВК налічує 9 працівників. З них 1 – вчитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, 1- першої категорії, 2 – другої категорії, 2 - спеціалісти. За час роботи в МНВК 2 учителя отримали фахову освіту в Кіровоградському педагогічному університеті за спеціальністю „Вчитель трудового навчання і автосправи”. Директор МНВК Штундер А.А. очолює заклад з 1995 року. Анжела Анатоліївна – голова Координаційної Ради директорів МНВК Кіровоградської області, постійний учасник всеукраїнських семінарів, нарад з проблем трудового навчання та впровадження технологічного профілю навчання. Педагогічні працівники комбінату беруть активну участь в обласних та районних методичних заходах. На базі закладу проводилась обласна науково-практична конференція в рамках курсів підвищення кваліфікації вчителів та майстрів виробничого навчання МНВК області при КОІППО, засідання ради директорів міжшкільних навчально-виробничих комбінатів Кіровоградської області, районний семінар вчителів трудового навчання. Досвід роботи вчителя-методиста Штундер А.А. був представлений в 2012 році на обласній педагогічній виставці. Педагогічний колектив через різні форми методичної роботи (педради, наради, семінари, тренінги, методичні місячники, методичне об’єднання, педагогічні виставки, предметні місячники і позакласні заходи) накопичив значний досвід з питань впровадження особистісно орієнтованих технологій в процес трудового навчання і виховання. Яскравою і ефективною формою методичної роботи є методичні мости з колегами інших районів області. Вони дають можливість педагогам поспілкуватись, познайомитись з досвідом роботи, презентувати власні педагогічні надбання і знахідки. Такі методичні мости неодноразово проходили на базі Компаніївського МНВК. Педагогічний колектив закладу зустрічався з колективами Новоукраїнського, Добровеличківського, Долинського, Новомиргородського міжшкільних навчально-виробничих комбінатів. Наш педагогічний колектив – творча спільнота однодумців, кожен з яких вносить свій індивідуальний вклад в колективну творчість, адже вони знаходиться в постійному творчому пошуку. Для уроків вчителів, занять майстрів виробничого навчання характерні нестандартні підходи, використання проблемних завдань, опора на міжпредметні зв’язки. Активно використовуються інформаційно-комунікаційні технології, метод проектів, технічні засоби навчання.

/Files/images/DSCF00051.jpg

Професії, які надає старшокласникам Компаніївський МНВК, зорієнтовані на ринок праці саме нашого регіону. Адміністрація закладу в цьому питанні співпрацює з районним Центром зайнятості, орієнтуючись на попит з сторони роботодавців. Тому молодь, яка виходить з школи уже з набутою спеціальністю, після закінчення МНВК може працевлаштуватись. Наші дані свідчать, що в середньому 30% випускників знаходять роботу за спеціальністю „Водій автотранспортних засобів категорій ВС”; 10% - „Секретар керівника”, 15% - „Продавець”.

Біля 40% продовжують навчання у вузах за спеціальностями, з якими познайомились в комбінаті. Педагогічний колектив комбінату домагається того, щоб життя закладу було різнобарвним, цікавим, яскравим. Щороку цікавими творчими справами відзначається проведення місячників професій, під час яких проходять масові заходи, конкурси, відкриті уроки, екскурсії на виробництво. Так, в ході місячника професії «Водій автотранспортних засобів категорій В і С» проходять наступні заходи: виставки плакатів, стінних газет, рефератів та повідомлень на тему безпеки дорожнього руху; конкурси на кращу електронну презентацію з правил дорожнього руху, основ безпеки дорожнього руху; позакласні заходи: «Веселе колесо», «Чудеса на віражах» «Щасливої дороги!». А впродовж місячників професій «Секретар керівника» та «Оператор компютерного набору» відбуваються випуск стінгазет, екскурсії до установ селища (Компаніївського районного управління юстиції, Пенсійного фонду), конкурс фахової майстерності серед учнів 11-их класів, веселі конкурси та розваги («Валентинів день», «Веснянка»). Проведення таких заходів сприяє розвитку творчих здібностей дітей, ініціативності, активності, комунікативних навичок. Педагоги Компаніївського міжшкільного навчально-виробничого комбінату одним з найважливіших своїх завдань вважають професійне самовизначення учнів, яке здійснюється на основі їх розуміння власних можливостей, здібностей та потреб, попиту на тих чи інших фахівців на ринку праці. Однією з форм профорієнтаційної роботи в закладі є зустрічі учнів з представниками різних навчальних закладів – і вищих, і професійно-технічних. Так, у 2013 році відбулись зустрічі з Головахою В.І - професором Білоцерківського державного аграрного університету, Мостіпаном М.І.- завідуючим кафедрою рослинництва, професором Кіровоградського національного технічного університету, Лещенком С.М. – заступником декана факультету сільськогосподарського машинобудування Кіровоградського національного технічного університету, Черновою О.М. – помічником начальника Компаніївського РВ УМВС з кадрового забезпечення, Павельчак О. В – інструктором по кадрах Компаніївського райспоживтовариства та викладачем Кіровоградського кооперативного коледжу економіки та права ім.. М.П.Сая Корченюк О.Ю. Постійними гостями є представники кіровоградських професійних ліцеїв - № 2 ім. В.Єгорова, №16. Вони знайомлять учнів з навчальними закладами, які здійснюють підготовку фахівців у галузях сільського господарства, торгівлі, фінансів, машинобудування, правопрядку, перспективами працевлаштування за цими професіями.

Велике значення для успішної соціалізації старшокласників має співпраця міжшкільного навчально-виробничого комбінату з Компаніївським районним центром зайнятості (керівник – Орленко Ю.В.). Так, у квітні 2013 року відбулась зустріч учнів комбінату зі спеціалістом з профорієнтації Ярощук А.О., яка проінформувала старшокласників про завдання, виконувані центром зайнятості та послуги, що надаються населенню. Багато уваги адміністрація і педагогічний колектив приділяють роботі з безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу. Пріоритетним напрямком є запобігання травматизму учнів шляхом формування правильної соціальної позиції щодо власної безпеки, спрямування її на безпечну поведінку під час навчання в побуті, на виробництві, засвоєння знань, вмінь і навичок безпечної праці та поведінки. Загалом заклад створив велику інформаційно-методичну базу з цього питання, яка включає в себе як матеріал для проведення навчання на основі фронтальних методів, так і авторські розробки занять на основі активних методик: інтелектуальні ігри, конкурси, тренінги, брейн-ринги, практикуми. Досвід з цього напрямку роботи був узагальнений і представлений на обласний конкурс з питань профілактики дитячого травматизму серед закладів освіти. За результатами конкурсу Компаніївський МНВК займав призові місця і був нагороджений Почесною Грамотою Управління освіти і науки Кіровоградської ОДА. Педагогічний колектив Компаніївського МНВК прекрасно розуміє, що виховання особистості починається в сім’ї , і без підтримки батьків, воно не може бути успішнім. Співпраця з батьками відбувається через батьківські збори, роботу з батьківським комітетом, індивідуальну роз’яснювальну і консультативну роботу. Працює Рада комбінату, яка вирішує особливо важливі проблеми закладу. Громадськість району постійно інформується про діяльність МНВК через засоби масової інформації: газети «Степовий край», «Щасливої дороги». Функціонує сайт закладу, на якому розміщується вся найважливіша інформація з життя закладу.

Лозуватська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Чи є наша школа відкритою? Ми вирішили запитати про це учнів, учителів, батьків, жителів села, спонсорів. Учні заявили: школа для нас - другий дім, вона відкрита завжди. У школі довго лунають звуки музики (ідуть репетиції), удари баскетбольного м’яча та тенісного м’ячика на тренуваннях, в актовому залі чути ритмічну музику: іде репетиція танцювального гуртка, готується номер для чергового концерту, у шкільній майстерні працюють станки та верстати (іде заняття гуртка «Умілі руки»). Старшокласники призналися, що вони забули, що таке вільний час: то готуються до свята «Осіння фантазія», то тренуються до змагань «Юний захисник Вітчизни», то випускають тематичні газети, вітають ветеранів, учителів – пенсіонерів, беруть участь у акції «Зірка пам΄яті», відвідують свідків голодомору 1932 -1933, пишуть історію школи.

Учителі відповіли, що "відкритість" їм не дає спокою: в школі постійно проходять методичні тижні, декади й місячники, засідання шкільних методичних об΄єднань, заняття психолого-педагогічного семінару, семінарів – практикумів «Шляхом досконалості», де уроки показують майстри своєї справи. Школа приймає учителів із інших шкіл району для проведення предметних та методичних семінарів.

Батьків задовольняє високий професіоналізм педагогічного колективу школи, вони радіють, що їхні діти успішно здають державну підсумкову атестацію, зовнішнє незалежне оцінювання, вступають до вищих навчальних закладів, та одержують професію в міжшкільному навчально-виробничому комбінаті. Школа змінюється в кращу сторону: в усіх навчальних кабінетах та їдальні замінено вікна на енергозберігаючі склопакети, харчоблок забезпечений проточною водою, є гаряча вода; ввійшов у дію внутрішній туалет. Завдяки державній програмі «Шкільний автобус», діти із сусідніх сіл (Коротяк, Брусівка) мають змогу одержати якісну освіту.

Раді вони й тому, що школа зберігає добрі традиції: день відкритих дверей, зустрічі з воїнами – афганцями, День Збройних сил України, свята для мам і бабусь, звітний концерт у кінці навчального року, який співпадає з Днем Матері, вибори Президента школи, преміювання та нагородження кращих учнів за результатами І семестру та підсумками навчального року.

Ось така відкрита та гостинна наша школа! Приходьте, ми будемо раді Вам!

Кiлькiсть переглядiв: 1444

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.