Підписатися на RSS

Останнім десятиріччям міжнародна спільнота прийняла ряд важливих документів, в яких проголошено пріоритетність прав дітей у суспільстві та визначено основні напрямки дитиноохоронної політики. Головною серед цих документів є Концепція про права дитини, в основі якої лежить ідея реалізації інтересів та прав дітей, створення належних умов для виживання, розвитку, захисту та забезпечення активної участі найменших громадян у житті суспільства. Особливо важливим у системі загальноосвітніх свобод і прав людини є право на освіту.

Відділ освіти Компаніївської районної державної адміністрації, дошкільні навчальні заклади району працюють над виконанням намічених заходів щодо реалізації вимог Закону України «Про дошкільну освіту», нової редакції Базового компонента дошкільної освіти, спрямовують свою діяльність на створення умов для рівного доступу до якісної дошкільної освіти.

Із метою створення умов для доступності дошкільної освіти, всебічного розвитку дітей у дошкільних навчальних закладах району у 2011 році прийнято районну цільову програму розвитку дошкільної освіти на 2011-2015 роки. За роки дії Програми відбулося відновлення роботи Полтавського дошкільного навчального закладу.

Функціонує 6 дошкільних навчальних закладів: Компаніївський комунальний дошкільний навчальний заклад № 1 «Пролісок», Компаніївський комунальний дошкільний навчальний заклад № 2 «Колосок», Живанівський комунальний дошкільний навчальний заклад «Віночок», Мар’ївський комінальний дошкільний навчальний заклад «Калинка», Полтавський комунальний дошкільний навчальний заклад «Капітошка», Роздольський комінальний дошкільний навчальний заклад «Пролісок».

Педагогічний процес у дошкільних навчальних закладах забезпечують 21 працівник. З них мають вищу освіту – 5 педагогів, середню-спеціальну освіту мають 16 осіб, 5 навчаються у вищих навчальних закладах.

Педагогічні колективи дошкільних навчальних закладів району будують свою діяльність у контексті Базового компоненту дошкільної освіти. Це педагогічні колективи, які генерують нові ідеї. При цих установах працюють центри молодої сім’ї, діє є консалтингова служба з питань дітонародження, виховання малюка тощо.

Для забезпечення якісної організації навчально-виховного процесу робота педагогічних колективів дошкільних закладів спрямовується на виконання програмових вимог підготовки дітей до навчання в школі, передбачених вимогами положення Базового компоненту дошкільної освіти України, акцентується увага керівників дитсадків на показниках засвоєння дітьми знань про навколишню дійсність, елементарних математичних понять, розвитку мови, виконання робіт з образотворчої діяльності, формування у дітей трудових навичок, уміння працювати в колективі та індивідуально, на питання психологічної готовності дітей до навчання в школі. На ці питання звертається увага методиста методичного кабінету відділу освіти під час проведення фронтальних та тематичних перевірок у дошкільних навчальних закладах та атестації дошкільного закладу на право займатися освітньою діяльністю. Робота дошкільних установ з різних питань діяльності контролюється, вивчається і виноситься на розгляд колегій при відділі освіти, обговорюється на нарадах керівників закладів освіти. Методична робота з педагогічними кадрами району в останні роки була спрямована на удосконалення демократизації та гуманізації стилю керівництва трудовими колективами, запровадження інноваційних підходів у роботі педагогічних колективів з питань всебічного виховання дітей. Цим питанням присвячувалися наради та семінари з керівним та педагогічним складом закладів дошкільної освіти.

З метою охоплення дітей дошкільною освітою запроваджені різні форми роботи щодо підготовки дітей до навчання у школі, а саме:

– створено консультативні пункти для батьків на базі ДНЗ з метою ознайомлення їх з завданнями та змістом програми з підготовки дітей до навчання у школі;

– проводяться консультативні заняття, відвідування дітьми окремих занять з вихователем, логопедом;

– проводяться "Дні відкритих дверей" для батьків з метою ознайомлення їх з умовами перебування, навчання та виховання дітей та залучення їх дітей до відвідування дошкільних закладів;

– діти, які не відвідують ДНЗ залучаються до участі у святах, розвагах та інших заходах, які проходять у дошкільних закладах.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» та наказу управління освіти і науки облдержадміністрації від 1 березня 2006 року № 80 «Про стан та пріоритети розвитку дошкільної освіти в регіонах області» та з метою забезпечення 100-відсоткового охоплення дошкільною освітою дітей 5-річного віку при загальноосвітніх навчальних закладах району організовано підготовку дітей до шкільного навчання (розпорядження голови Компаніївської райдержадміністрації від 14 вересня 2006 року № 500-р).

До роботи в групах залучено вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Підготовка дітей до школи здійснювалася за програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Вихователі груп вели відповідну документацію: журнал обліку відвідування занять, календарне та щоденне планування. Наказом директора школи затверджені список дітей у групі, режим роботи, розклад занять, тематика проведення бесід з безпеки життєдіяльності.

Режим роботи груп включав у себе прийом дітей (спостереження, бесіда з батьками і дітьми, індивідуальна робота, настільні ігри) – 15 хв., заняття – 25-30 хв., перерва (рухливі ігри) – 20 хв., заняття – 25-30 хв., прогулянка на свіжому повітрі (спостереження за природою, індивідуальна робота, рухливі ігри) - 15-25 хв., прощання з дітьми (бесіда з безпеки життєдіяльності, консультування батьків) – 10 хв.

Під час організації роботи з дошкільнятами вихователі враховували основні закономірності їх фізичного, психічного та соціального розвитку.

У навчально-виховному процесі використовувалися такі форми організації діяльності дітей:

- спеціально організована навчальна діяльність (заняття)

- гра

- самостійна діяльність

- індивідуальна робота

- спостереження

- екскурсії

- свята та розваги.

Тривалість заняття становить 25-30 хвилин. Заняття проводяться з урахуванням різного рівня інтелектуального розвитку, відмінностей у спрямованості пізнавальних інтересів дітей, їх індивідуальних особливостей.

Діяльність цих груп показує неабиякий позитив. По-перше, діти, які постійно виховувалися вдома, дістали змогу проявити самостійність, набути комунікативного досвіду, спілкування з однолітками сприяло вихованню в них товариськості. Малюки вчаться слухати дорослого, виконувати словесні вказівки, узгоджувати свої дії з діями товаришів.

Кiлькiсть переглядiв: 41

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.